FotoBlog van René Wouters

mijn verhaal in beelden…

Ronald Plasterk, politicus en wetenschapper

Posted by René op mei 20, 2011

Ronald Plasterk (Den Haag, 1957) is sinds 17 juni 2010 lid van de Tweede Kamerfractie van de PvdA. Hij was van 22 februari 2007 tot 23 februari 2010 minister van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap. Hij was hoogleraar ontwikkelingsgenetica in Utrecht en was eerder hoogleraar in Amsterdam. Daarvoor was hij onder meer directeur van de onderzoekschool van het Nederlands Kanker Instituut. Plasterk is financieel woordvoerder van zijn fractie.

7 Reacties to “Ronald Plasterk, politicus en wetenschapper”

  1. Lea Rosa said

    wauw, ik vind het accent op die handen zo mooi.

  2. Fascinerend en prachtig portret van een in velerlei opzicht een bijzondere en mooie man, René!
    Mooie verdeling van licht en donker. En een spannende ‘kijkbeweging’ via zijn – voor de kijker – rechteroog (met het blinklicht), zijn mond, de microfoon, het horloge (!) naar (hoogtepunt) zijn handen, om vervolgens via de boog op de achtergrond en zijn linkeroog terug te keren naar het oog met het lichtje erin: en dan zijn we rond….

  3. Wat een prachtig uitgebalanceerde foto en vooral wat een treffend moment. Top!

  4. René said

    Zojuist kreeg ik van Ronald Plasterk een email betreffende bovenstaande foto en de inhoud van de mail daarvan laat ik graag volgen:

    Quote

    Ik zag eerder deze week via een tweet al je foto gemaakt op de Toomlers avond, en las gisteren een tweet dat je benieuwd was wat ik er van vond. Welnu, ik twitter zelf niet, dus via mail: ik vond het een heel mooie foto. Alles lijkt te kloppen, vooral natuurlijk het moment, maar ook de uitsnede, de scherpte en het contrast. Meestal ziet het er vreemd uit als iemand pratend en wegkijkend wordt vastgelegd, maar hier helemaal niet. Wat ik normaal niet doe is dat ik de foto zelf ook heb bewaard (alleen om zelf te hebben hoor).
    Overigens vond ik de hele serie op de welkomspagina erg mooi. Op de een of andere manier laat elke foto zien dat je je in de persoon verdiept. Het is geen standaard methode geworden.
    Veel succes en ongetwijfeld ook plezier met de fotografie.
    Hartelijke groet,

    Ronald Plasterk
    Quote

    Met een dergelijke reactie ben ik bijzonder ingenomen! Dank Ronald!

  5. @keesbtea said

    Mooi commentaar , terecht trots 🙂

  6. Je blijft lekker doorgaan met je portretten en dat is leuk om te zien! Al mis ik soms wel je abstracte beelden waar ik altijd graag voor terug kwam… Kan je er niet af en toe eentje tussen gooien of ben je er vanaf gestapt?

    • Robbie, mijn abstracten liggen te wachten op een goed moment om er weer mee te publiceren. Dus….’t komt zeker weer ergens online t.z.t.! Op dit blog wil ik graag eerst de 100 portretten volmaken….

Geef een reactie

 
