FotoBlog van René Wouters

mijn verhaal in beelden…

Hella Bleijerveld-Verbeek, holistisch tekentaaldocente

Posted by René op november 19, 2010

Hella (Appingedam, 1958) is docente holistische tekentaal. Holisme is de leer ter verklaring van het leven, waarbij de nadruk wordt gelegd op de totaliteit. Zelf zegt ze daarover: “tijdens mijn opleiding als holistische tekentaaldocent en coach beeldende vorming ben ik mij gaan verdiepen in wat mijn kunstwerken mij te vertellen hebben. Door ernaar te kijken en er contact mee te maken kun je een inzicht verkrijgen in je levensvraagstukken. Ook gaf het maken van kunstwerken mij nieuwe energie, inspiratie en ontspanning. Dit gun ik ieder mens. Met enthousiasme ben ik toen cursussen en workshops gaan geven vooral in het mandalatekenen, waarbij ieder op zijn manier met zijn/haar creatieve expressie kan spelen. Deze mandala (cirkel) stelt jouw beschermende ruimte voor waarbinnen je zonder mening van buitenaf kan en mag leven zoals jij dat wilt. Door de stilte te ervaren in het inkleuren van je juweel kom je een stukje van jezelf tegen”. Moet je daarvoor een tekentalent hebben? Nee, iedereen kan het en komt tot een goed resultaat. Meer informatie over de cursus kun je hier vinden en ook op Hella’s website die nog in ontwikkeling is.

Geef een reactie

 
