FotoBlog van René Wouters

mijn verhaal in beelden…

Elly du Maine, deskundige in archeologie

Posted by René op april 9, 2010

Elly (1927), oorspronkelijk medisch analiste, heeft vele hobby’s (o.a. schilderen) maar haar passie gaat onmiskenbaar uit naar de archeologie. Ze heeft in het verleden in vele landen gewoond en heeft gebruik gemaakt van de mogelijkheid om de door haar verworven kennis door studie van de archeologie ook in praktijk te brengen. Dat bracht haar op vele bijzondere plaatsen in de wereld. Trots toont ze op deze foto een steen met spijkerschrift, gevonden in Babylon, een stad uit de Oudheid die zich in het huidige Irak bevindt, 80 km. ten zuiden van Bagdad. Haar persoonlijke verzameling is indrukwekkend.

8 Reacties to “Elly du Maine, deskundige in archeologie”

  1. Mooi hoor! Kom les nemen bij je!

  2. Harry de Rooij said

    Zonder het model ook maar iets te kort te willen doen, ben ik helemaal wild van die steen met dat spijkerschrift.
    Een droom van een (kunst)geschiedenisleraar zoals ik. Had ik die maar gehad toen ik brugklassers vertelde over de Babyloniers en de Assyriers. dat maakt een les pas echt interessant.
    Maar terug naar je portret. Als Willem dat zegt moet je denk ik wel een beetje blozen. Of niet.

    • @ Harry: ik ben al een uurtje helemaal van de kaart! 😉
      Is ’t een goed idee om samen Willem ‘ns op te zoeken? Ik heb gehoord dat hij soep heel goed kan bereiden….

      • Harry de Rooij said

        Dat lijkt me een bijzonder goed idee René.
        Laten we dat maar eens een keer afspreken.
        Na 10 mei ben ik “in” voor een afspraak.

  3. Wat is het een geweldig mooi portret geworden, René. Echt klasse. Prachtig van licht. En de compositie is super: de deurtjes passen precies in het vierkant en het model staat exact op de goede plaats, ook t.o.v. de ‘kat’ bovenin en de steen onderin. Chapeau!!

  4. Mooi portret van een interessante dame!

  5. fotomart said

    De inhoud van dat kastje op de achtergrond interesseert me uitermate!!

Geef een reactie

 
