FotoBlog van René Wouters

mijn verhaal in beelden…

Hilde Schneider, kunstenares

Posted by René op februari 26, 2010

Akademie Hilde is het thuisfront van de Arnhemse kunstenares Hilde Schneider.

Meer informatie over haar werk en cursussen kun je HIER vinden.

Indien geportretteerde bezwaar maakt tegen de plaatsing hier, dan zal dat worden gerespecteerd en de foto van deze blog worden verwijderd.

5 Reacties to “Hilde Schneider, kunstenares”

  1. Prima omzetting B&W, mooi scherpte verloop, toch heb ik moeite met de uitstraling van het portret, de diepe zieleroerselen komen nog niet echt naar boven bij deze vrouw, dat zijn momenten waarop je moet wachten en toeslaan. Heb nu het idee dat ze zat te lezen en even opkeek voor de foto. Enfin zo zie ik het, is allemaal zo subjectief als het maar kan foto’s bekijken. Toch…?

    • ’t Is alweer bijna een jaar geleden maar ik herinner me dit moment nog zo goed: ik vroeg haar voor de foto even mee naar buiten te gaan omdat het licht daar (voor mij als fotograaf) zoveel prettiger was…Geen enkel probleem en ik vind, dat ik de foto maakte zoals ik dat van plan was. Mooie oudere dame, veel ervaringen opgedaan, altijd bezig met kunst….wat heerlijk om zo iemand te vereeuwigen. Maar ’t is en blijft heel persoonlijk hoe je dat doet, nog even afgezien van het uiteindelijke resultaat hier op het scherm….Ik ben heel blij met deze foto en daarom wilde ik Hilde op deze wijze met jullie delen!

  2. Sorry moet staan heb het idee;-)

  3. Wederom weer een erg mooi portret, mooie omzetting naar zwart wit (zoals Willem) al aangeeft en ook erg sterk que compositie en contrast!

Geef een reactie

 
