FotoBlog van René Wouters

mijn verhaal in beelden…

Dokter Ziel

Posted by René op februari 24, 2010

Vandaag mijn eerste portret in een hele serie die ik van plan ben om hier te laten zien.

Ik heb mezelf twee voorwaarden gesteld:

–  formaat moet vierkant zijn

en

–  alle foto’s in zwartwit

Indien geportretteerden bezwaar maken tegen de plaatsing hier, dan zal dat worden gerespecteerd en de foto van deze blog worden verwijderd.

Een mailtje, briefje, telefoontje etc. is voldoende!

In de portretserie bijt een kleurrijke Arnhemmer de spits af!

Dokter Ziel is de in Arnhem wonende kunstenaar Henk Jaspers. Vooral in deze tijd is Henk met zelfgemaakte posters en plakgerei in de stad te vinden om zijn politieke meningen te verkondigen en waar nodig, met woorden kracht bij te zetten. Henk zegt de grootste partij van Nederland te vertegenwoordigen: de “Partij van de Nietstemmers”.

15 Reacties to “Dokter Ziel”

  1. Harry de Rooij said

    Fraai indringend portret.
    Ik snap ook je opmerking over eventueel bezwaar erg goed.
    Dit is een goede oplossing voor eventuele problemen.

  2. Erg fraai portret, misschien was het wel mooi geweest om hier nog wat contrast bij toe te voegen. Lijkt mij in ieder geval wel mooi.

    • Het is altijd zoeken naar de grens: waar komt het nog krachtig over en op welk punt lopen de donkere partijen dicht….
      Ik hou van een foto, die ook in de donkere gedeelten nog details genoeg laat zien maar mogelijk, dat jij daar heel anders over denkt.
      Smaken verschillen….

  3. Mooi portret, foto mag meer contrast hebben! Baard wat doordrukken, donkere haren in de baard blijven grijs! Nogmaals, mooi portret maar voor zwart-wit toch wat bleekscheterig wat de foto geen power geeft. Blijft natuurlijk jouw foto en mijn mening;-))

    Willem

  4. Bianca said

    Vind de foto erg spreken! Mooi!

  5. Xray said

    Krachtig portret van een heus karakterkop.
    Ik kijk al uit naar de volgende

  6. joeri said

    René, portretten zijn mijn favoriete fotografiestijl en ieder heeft daar zijn stijl en smaak in. Mijn persoonlijke smaak zegt hier dat ik het liefst wat meer van de man zou willen zien. Het beeld is iets te zwaar gecropped. Wat Willem zegt kan ik ook beaamen. Het gezicht wat meer ‘exposure’ geven en meer contrasteren. Hierdoor komen de ogen ook beter uit, nu blijven ze wat achterwegen. Verder (hopelijk ben ik niet te direct geweest) ben ik in blijde verwachting van meer beelden. Succes met je project.

    • René said

      Dank voor jouw opmerkingen. De “enge” kadrering heb ik opzettelijk zo gekozen omdat ik Dr. Ziel graag in z’n ziel wilde kijken en dacht dat op deze manier te kunnen bereiken. Maar elk ander standpunt had ’t ook goed gedaan, daar ben ik van overtuigd.

      • joeri said

        Hey René,

        Daar gaat het hem om…het beeld is datgene wat jij er van wil maken en daarom is het ook goed. Bedankt voor je reactie en nogmaals succes ermee…

        joeri

  7. henk braam said

    Een hele serie….. dit is alvast een mooi begin. Lijkt wel een sadhu uit India. Ik vind alles kloppen aan deze foto : contrast, grijstinten, donker en lichtpartijen. Maar ja, ik zie dit ook op een Mac scherm. Ben benieuwd naar het vervolg.

  8. René said

    Aan allen: wat ben ik blij met de reacties op mijn eerste portret in de reeks, die ik hier op mijn blog wil gaan uploaden! De fotografen die mij kennen, weten dat ik geen “mensenfotograaf” ben. Neemt niet weg, dat ik dat ook wel eens wil proberen….en eigenlijk begin ik daarmee helemaal vooraan! ’t Maakt me wel steeds kritischer te kijken naar mijn vervolg…maar ik zal m’n uiterste best doen je niet teleur te stellen! Blijf s.v.p. je kritiek hier spuien: misschien wordt ik dan toch nog een redelijke portretfotograaf! 😉

  9. fotomart said

    Nog dichterbij kan haast niet meer. Daardoor is het een zeer intiem portret geworden.

  10. Dynaries said

    Een erg mooi close portret!

Geef een reactie

 
