FotoBlog van René Wouters

mijn verhaal in beelden…

Obama 44ste president van de Verenigde Staten van Amerika

Posted by René op november 5, 2008

newyork01fm

Een gedenkwaardige verkiezing, dat is zeker.  “Now we can change” en “Yes we can” was de onderliggende toon in Obama’s overwinningsspeech. Ik moest daarbij aan deze situatie denken, die ik op mijn vorige USA-reis in New York aantrof en hoop van harte dat één van de changes, naast alle andere dringende zaken, de verbetering zal zijn van het lot van deze thuis/daklozen.

14 Reacties to “Obama 44ste president van de Verenigde Staten van Amerika”

  1. Ik kan alleen maar met je mee hopen.
    Hij lijkt het elan ervoor wel te hebben, maar of het hem lukt? Er zijn ook veel tegenkrachten natuurlijk.
    Illustratieve foto trouwens.

  2. Wat een opluchting dat Obama is gekozen! Of er voor deze arme sloebers wat zal veranderen? Ik ben bang van niet, ook al hoop ik het van harte. Het land is zo’n beetje failliet aan het gaan aan Bush zijn oorlogen. Aan hun zal niet als eerste worden gedacht.
    Goeie foto!

  3. Wat een sterk beeld, René!!

  4. stuutekeer said

    Harde foto…

  5. s.goovy said

    Ik zou zeggen: beetje researchen naar Obama’s e-mailadres en opsturen deze!

  6. walter said

    very strong street shot … with this title !

  7. Gouwerijn said

    Ja idd… zelf ik hou me adem in, in hope dat “the change is acoming” werkelijkheid wordt. Toen ik 16 oktober die Netwerk uitzending over hoe ver de Amerikanse zorg is gezakt, schrok ik, na 20 jaar woonachtig in Nederland te zijn, kom ik steeds meer over Amerika te weten . Raar is dat…. want heb ik mijn eerste 23 jaar van mijn leven daar doorgebracht. Mijn beiden ouders zijn nu naar Nederland verhuized juist door hun bezorgheid over het zorgsysteem daar. Vrang is wel want zijn pensioen is total zo 60% minder waard door de lage dollar koers en de lage waarde van zijn aandeel pakket [Pension=aandelen].

    Wel heeft de nieuwe wetenschap voor mij over Amerika lijt toe tot intersante schrijfsels voor me weblog:).

    groets Gouwe

  8. Er moet daar zeker veel veranderen, ik ben benieuwd of hij het voor elkaar gaat krijgen… Ik hoop het 😀

  9. Hard beeld, maar wel de realiteit! Er is heel veel beloofd door Obama, er zal vooral voor Amerika verbetering komen, wat een goed punt is! Natuurlijk zullen alle beloften niet worden nageleefd, zoals hier in België. Zeggen is makkelijker dan handelen, mja! Afwachten, toekomst zal het uitwijzen!

  10. fotomart said

    Ook bij ons is dit realiteit! Misschien niet zo erg als in de VS, maar toch.
    Je hebt er wel een sterk beeld van gemaakt, zowel door de compo, het lijnenspel als de kleuren.

  11. MJ said

    schrijnend!

  12. Caro said

    Ik ben twintig jaar geleden naar Amerika geweest en deze foto had toen gemaakt kunnen zijn. Er is dus niet veel veranderd. Ik vond dat toen een heel schokkende ervaring dat een ontwikkeld land toch ook zulke schaduwkanten heeft. Ik hoop inderdaad dat Obama nu werkelijk het verschil gaat maken en er veranderingen komen voor de bevolking van Amerika.
    Het beeld is triest maar de compositie en kleuren zijn prachtig.

  13. fbaert said

    Krachtig beeld. En het typeert mijn inziens het Amerika van vandaag wel: ieder voor zichzelf.

  14. Dries Segers said

    Ik ben zeer onder de indruk van dit beeld!
    petje af!

Geef een reactie

 
