FotoBlog van René Wouters

mijn verhaal in beelden…

Human landscape

Posted by René op oktober 23, 2008

Uit het analoge archief.

11 Reacties to “Human landscape”

  1. s.goovy said

    Knappe dingen heb je in je archief zitten zeg! Deze vind ik een tikkie mooier dan de vorige (want daar leek de houding me net iets te gespannen). Mooie belichting, mooie lijnen.

  2. Karel said

    Op mijn scherm zou het contrast wat hoger mogen, om het lijnenspel te benadrukken en de lichte tonen nog lichter te maken. Maar dat kan ook aan de callibratie van mijn scherm liggen.

  3. René said

    @Karel: dat zou kunnen kloppen. Dit is een scan van zw foto ca. A4 formaat en op het papier ziet het er inderdaad een stuk contrastrijker uit. In PS heb ik nog een poging gedaan het contrast wat op te krikken maar in de hoge lichten bleef er dan niets meer over. Dus maar gelaten zoals ’t was….
    Via een e-mail kreeg ik de vraag of hier gebruik is gemaakt van een flitser. Nee, alleen lampen, fijngericht, zwarte achtergrond. ’t Is alweer een tijd geleden en ik weet echt niet meer welke tijden en diafragma’s gebruikt zijn, nog afgezien van de ontwikkeling van de Ilford FP4. En wat ik me ook nog herinner is dat het tot stand komen van deze ene foto wel een uurtje heeft gekost. Medelijden met het model dus…

  4. Lilith said

    Héél erg mooi.

  5. Caro said

    Twijfelde ik gisteren nog of het wel echte modellen waren…de ruggen wel heel erg in een bocht en de billen zo strak inderdaad. Vandaag kun je toch echt een mooie menselijke vorm zien. Ik vind deze ook weer heel erg knap en eigenlijk door zijn natuurlijke vorm mooier nog als die van gisteren. Dat analoge archief van jou is niet mis.

  6. kris luckermans said

    Een pracht van een body-scape, maar de voorgaande foto sprak me meer tot de verbeelding.
    Waarom: waarschijnlijk door de eenvoud en de lichte glooiing (lijnenspel).
    Je ziet het, smaken verschillen wel eens, bij het lezen van de reacties.

  7. Deze is ook weer erg mooi, vind hem persoonlijk wat minder dan die andere maar deze mag er ook zeker weer wezen.

  8. Erik O, said

    Heerlijke body-scape!!
    Naar mijn smaak…
    Je bent dus echt wel van vele markten thuis…

  9. fotomart said

    Mooi René, héél mooi!

  10. xaviervankeirsbulck said

    Zeer smaakvol landschap. knap!

  11. Frederik said

    Strak lijnenspel 🙂
    Mooi werk dat jij in je archief hebt zitten.

Geef een reactie

 
