FotoBlog van René Wouters

mijn verhaal in beelden…

Berlin ist eine Reise wert .. 4

Posted by René op april 29, 2008

Holocaust monument, vlakbij de Brandenburger Tor.  Het bestaat uit een verzameling van 2711 grijze betonblokken, in hoogte verschillend van 20 cm tot 4,7 meter en zo gesitueerd, dat er gangen tussen de blokken zijn van ca. 90 cm.  Je kunt je vrij tussen deze blokken begeven hetgeen je wel een vreemd gevoel geeft.

Om hier een “Wouters” foto te maken…ik weet niet of dat is gelukt. Thuisgekomen kwam ik tot de conclusie dat mijn foto’s toch erg “alledaags” zijn geworden; zo worden er duizenden gemaakt.  M.a.w.: ben niet echt tevreden en moet dus nog maar eens een bezoekje aan dit grauwe landschap wagen.

11 Reacties to “Berlin ist eine Reise wert .. 4”

  1. s.goovy said

    Die eerste vind ik toch erg fijn hoor. Lichtval op de blokken is mooi, maar vooral hoe de strakke lijnen doorbroken worden door de twee personen.

  2. Serge said

    Een plek om bij stil te staan. Tijdens mijn bezoek aan Berlijn waren ze er nog aan het werken dus heb ik het niet kunnen bezoeken.

  3. Erik O, said

    Ja, toch leuk zwart-wit structuren- en schduwspel!
    Twee jaar geleden (mei 2006) bestond het dus waarschijnlijk nog niet??

  4. Ik vind dit een heel erg apart monument, ik heb er al eens eerder foto’s van gezien. Het is en blijft mooi!

  5. @ Erik O, het monument is op 12 mei 2005 opengesteld voor het publiek.

  6. Het is geen gemakkelijke plek om te fotograferen. De omgeving werkt ook niet echt mee. Mij is het niet gelukt er een goede foto te maken. Jouw eerste foto met de twee mensjes vind ik helemaal niet slecht.
    Erik: Ik was er in maart 2006.

  7. Harry de Rooij said

    Dat had ik natuurlijk verwacht. Een foto van dit monument. De twee foto’s zijn toch wel aardig en vooral de tweede is niet zo alledaags. Je zag dat spel van blokken en schaduwen en dat ziet niet iedereen.

  8. fotomart said

    Een monument waar men zeker niet zomaar aan voorbij zal lopen. Al zijn je beelden misschien “alledaags”, ze zijn wel evenwichtig en goed belicht. Ook goed dat je de eerste in tegenlicht genomen hebt, zo heb je veel schaduwen die voor structuur zorgen.

  9. Artur said

    Ik vind ze allebei erg goed gelukt hoor. Ben benieuwd hoe ik het zou aanpakken.

  10. Xray said

    Heel boeiende reeks. Prachtige fotografie.

  11. gekiekt said

    ik vind beide ook geslaagd hoor, vooral die eerste

Geef een reactie

 
