FotoBlog van René Wouters

mijn verhaal in beelden…

Een paar oudjes…

Posted by René op april 4, 2008

houtblog.jpg

Zo af en toe ruim je de zaken thuis weer ‘ns op en bij die gelegenheid kwam ik mijn eerste digitale compactcamera tegen, een 2 megapixel Olympus C-150!  Nu ik nog eens door mijn foto’s van toen blader moet ik vaststellen, dat het eigenlijk best om aan te zien is  😉 Misschien technisch niet helemaal top maar toch….

golfplatenfm.jpg

Omdat digitaal fotograferen voor mij een nieuw fenomeen was, besloot ik destijds (2004) een cursus te volgen bij Henk Braam om de kneepjes van het vak te leren.  Ik zie nog de ogen van Henk knipperen, toen ik tussen al het spiegelreflexgeweld van mijn medecursisten, met deze compact tevoorschijn kwam…..Hij was wel zo sportief om te zeggen dat niet de camera de foto maakt, maar de fotograaf die achter de camera staat.

7 Reacties to “Een paar oudjes…”

  1. Compositorisch inderdaad heel sterk. Het probleem begint als je deze moet uitvergroten, dus voor je tentoonstelling waarschijnlijk niet bruikbaar 😉

  2. Op 600 pixels kan je inderdaad om het even welke compact gebruiken. Leuke anekdote dat je daar vertelt over de curcus 🙂
    Passen mooi bij elkaar die twee foto’s, juist door de tegenstelling hout/kunststof, plat/golvend, rood met een tikkeltje blauw/blauw met een tikkeltje rood…

  3. fotomart said

    Dat het oog van de fotograaf de foto maakt, heb je hiermee duidelijk bewezen. Ik vind dit fantastische beelden, zeker wat kleur en compositie betreft. Pure schilderijtjes! Bij gebrek aan strategische middelen (de centen) werk ik momenteel ook nog met een klein digitaal toestelletje. Het heeft zijn beperkingen, dat is zeker, maar sommige resultaten moeten niet onder doen voor dat digitale geweld.

  4. Serge said

    Alvast sterke beelden had je toen al. De verschillende lagen in de foto kunnen me wel boeien. De achtergrond bij de foto’s maakt het echt wel af!

  5. MJ said

    hahaha leuk die anekdote, en Henk heeft gelijk, ’t is niet de camera die de foto maakt.
    Dat bewijs je hier met deze foto’s !

  6. Nou ze zien er heel erg goed uit mooie lijnen weer!

  7. henk braam said

    Hehe. Ik was die anekdote even vergeten maar leuk dat je die ons nog even opdist. Het is overigens echt waar : de hersenen (waarmee je ogen in verbinding staan) maken de foto. De rest is gereedschap. Goed gereedschap kan belangrijk zijn, maar een stel goede hersenen is alles.

Geef een reactie

 
